Tuesday, January 20, 2009

BILA remaja mula......



KAWAN vs FAMILY vs CINTA


agaknya mana yg jadi keutamaan atau kepentingan dalam hidup ni?

SAHABAT= x semestinya perlu sentiasa berada di sisi..tapi insan inilah tempat kita meluahkan rahsia hati sama ada kita sedih..terluka..tersisih mahupun gembira@bahagia.semua..segalanya kita kongsikan bersama-sama.

CINTA=perasaan antara 2 insan yang benar2 menyayangi antara satu sama lain..berjanji sehidup semati..tiada yang kedua...senang cerita perasaan yg membuatkan jiwa-jiwa tenang jadi bergelora..hati yang kosong tiba-tiba di sapa..hermm(pandai jugak aku ni-huhuhuhuhhuu)





ADa orang bila dah jumpa
CINTA SEJATI/CINTA MATI

adoyaiii!mak bapak pun dah lupa..jalan balik umah pun x nampak sbb tiba2 sesat dalam pencarian-huahuahuaaa!!adik2 asyk tarik muke bila abg sebok pilih hadiah brthday utk aweks padahal brthday adik wish pun tak!mber2 plak ajak lepak ke hang out kjap ke window shopping ke dia wat dek AJE. "SORRY,ari ni i kluar ngan my SAYANG"!!
"weh..jom r minx keje kat mane2"? "owh...nanti aku minx pendapat MY SAYANG dulu.takut dia tak bagi pulak"-ADOOYAIII!!!ntah ape2!



aDa org kalau berkawan dan jumpa
SAHABAT SEKUTU SATU KEPALA
kekasih hati jadi tunggul..ke sana ke sini bergumbira saje dengan member.mak bapak pulak jadi tak keruan bila anak lebih utamakan kehidupan bersosial bersama kawan2 lebih daripada keluarga.Keluar umah sebelum maghrib balik sebelum subuh (kalau buat duit tak pe la jugak bagi mak bapak merasa..ni menghabiskn boreh ajo!) habis semua duit mak bapak -x cukup pinjam adik/kakak/abg semata2 nak ENJOY sakan dengan mber.HUH!hantu betul..


kesimpulannya...dua2 perkara akan merosakkan lagi MEGHIMPIT2 KEPALA mak bapak kita kalau kita tak tau nak control hidup sendiri nak nak perkara yang banyak melibatkan bagaimana kita ingin tentukan sesuatu untuk hidup.Jadi,belajarlah buat keputusan dengan berpandukan akal tetapi biarlah BIJAK + RASIONAL!

INGATLAH..,kita kan remaja yang penuh dengan EMOSI.nak berjaya bukan senang tapi sebelum tu kawal perasaan..tenangkan emosi..fikir guna otak ye.tak salah nak ada
kehidupan sendiri/privacy matters
but! jangan.JANGAN.JANGAN buat perkara yang pelik2 dan tak logik.fikir2 kan.

3 comments:

Anonymous said...

Sekadar berkongsi Doa.

Ertinya:
"Ya Allah, wahai yang Maha Kaya, wahai yang Maha Terpuji, wahai yang mula-mula Menjadikan makhluk, wahai yang Mengakhirkan, wahai yang Maha Penyayang, wahai yang Maha Lembut, kayakanlah kami dengan harta benda yang halal serta jauhi daripada yang haram dengan mentaati-Mu dan menjauhi maksiat; dan dengan kurnia-Mu sahaja, tidak dari yang lain."
View Profile: Rantong

Hasmora said...

Salam Cik Siti Khadijah,

Cinta yang bagaimana kita faham?
betapa manusia banyak silap memahaminya
Ramainya anak muda tenggelam dalam dosa cinta
ramainya jahil dan tidak mengerti
wah.. murahnya dosa di pasar noda
dalam ramai yang mengerti cinta sejati
siapa yang benar tahu cinta Ilahi...

dalam mengejar kenikmatan dunia
jangan lupa ya...
ada timbangtara di akhirat sana...


sayabukansesiapa-hanyamarhaensahaja

Barman said...

Thank you for your fresh ideas. I will if the next post will be interestint than this. But you have to do something to increase traffic.